یوسف رمضانی؛ فریبرز رحیمنیا
دوره 14، شماره 3 ، شهریور 1396، ، صفحه 110-115
چکیده
مقدمه: بسیاری از سازمانهای عمومی و خدماتی، از اینترنت در جهت ارایه خدمات بهینه به ارباب رجوع بهره میبرند. بدین منظور، تحقیق حاضر با هدف بررسی عوامل مرتبط با مراجعه مجدد بیماران به خدمات اینترنتی بیمارستان انجام شد.روش بررسی: این تحقیق از نوع پیمایشی و جامعه آماری آن شامل کلیه مراجعان مجدد به خدمات اینترنتی بیمارستانهای شهر مشهد ...
بیشتر
مقدمه: بسیاری از سازمانهای عمومی و خدماتی، از اینترنت در جهت ارایه خدمات بهینه به ارباب رجوع بهره میبرند. بدین منظور، تحقیق حاضر با هدف بررسی عوامل مرتبط با مراجعه مجدد بیماران به خدمات اینترنتی بیمارستان انجام شد.روش بررسی: این تحقیق از نوع پیمایشی و جامعه آماری آن شامل کلیه مراجعان مجدد به خدمات اینترنتی بیمارستانهای شهر مشهد بود. بدین ترتیب، با استفاده روش نمونهگیری در دسترس، 160 نفر انتخاب شدند. دادههای مورد نیاز به وسیله پرسشنامه جمعآوری گردید و سپس با استفاده از روش مدلیابی معادلات ساختاری، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافتهها: ضریب مسیر نگرش مراجعان به استفاده از اینترنت بر گرایش آنها، 389/0 به دست آمد که تأثیر مثبت و معنیداری را نشان داد. ضریب مسیر سودمندی درک شده و سهولت درک شده توسط مراجعان به خدمات اینترنتی بیمارستانها بر نگرش به ترتیب 314/0 و 403/0 محاسبه گردید که بیانگر تأثیر مثبت و معنیداری بود. ضریب مسیر گرایش مراجعان به خدمات اینترنتی بیمارستانها بر مراجعه مجدد بیماران برای استفاده از خدمات اینترنتی، 354/0 و نشان دهنده تأثیر مثبت و معنیداری بود. همچنین، یافتههای تحقیق حاضر حاکی از تأثیر مثبت و معنیدار سهولت درک شده بر سودمندی درک شده با ضریب مسیر 563/0 بود.نتیجهگیری: تسهیل امکان استفاده از سیستمهای الکترونیکی و آموزشهایی در خصوص استفاده از این سیستمها، باعث میشود که افراد به جای مراجعه حضوری برای دریافت خدمات، از اینترنت استفاده نمایند و از مزایای آن آگاه و بهرهمند شوند.