دیدگاه مدیران در ارتباط با امکان بهره گیری از سیستم مدیریت کیفیتISO 9001/2000 در بیمارستانهای دانشگاهی

علی محمد مصدق راد؛ فرزانه شاعلی؛ زهرا تاجمیر ریاحی

دوره 2، شماره 2 ، مهر 1384

چکیده
  مقدمه : بکارگیری سیستم های مدیریت کیفیت ISO 9001/2000 می تواند منجر به اصلاح و توسعه استانداردهای مراکز بهداشتی درمانی ، ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده ، کاهش هزینه ها و بالا بردن سطح سلامت جامعه گردد . این پژوهش با هدف بررسی امکان بهره گیری از سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001/2000 در بیمارستان های دانشگاهی شهر اصفهان از دیدگاه مدیران انجام شده است ...  بیشتر

مقایسه ی چهار مدل مدیریت عملکرد در سیستم بهداشت ودرمان

محمدحسین یارمحمدیان؛ سوسن بهرامی؛ جهانگیر کریمیان؛ لیلا شهرزادی؛ علی محمد مصدق راد

دوره 2، شماره 2 ، مهر 1384

چکیده
  یکی از شیوه های مدیریت منابع انسانی ، مدیریت عملکرد می باشد . این مدیریت با اتخاذ رویکردی سیستماتیک به تعیین اهداف استراتژیک ، تعیین شاخصها ، جمع آوری وتحلیل و گزارش دهی داده ها, بکارگیری آنها و در نهایت به بهبود عملکرد سازمان می انجامد . مدیریت عملکرد فرآیندی است که کارکنان و مدیران را از طریق کنش متقابل هدفهای اجرایی، معیار پاسخگویی ...  بیشتر

بررسی وضعیت بهداشتی بیمارستانهای دانشگاهی شهر اصفهان در سال 1382

علی محمد مصدق راد؛ ناهید شیرانی بیدآبادی؛ پروانه عزتی

دوره 1، شماره 2 ، مهر 1383

چکیده
  مقدمه: رعایت اصول بهداشتی در بیمارستانها منجر به افزاش اثر بخشی، کارایی و در نهایت بهره وری آنها می گردد. هر گونه مسامحه در این زمینه ممکن است خطرات و آسیبهای غیر قابل جبرانی برای بیماران، کارکنان و... ایجاد کند.این پژوهش با هدف بررسی وضعیت بهداشتی بیمارستانهای دانشگاهی شهر اصفهان در سال 1382 انجام شده است. روش بررسی: برای انجام این پژوهش ...  بیشتر