مؤلفه‌های مرتبط با ترجیح ‌بیماران در انتخاب بیمارستان ‌فرهیختگان تهران بر اساس الگوی بازاریابی ‌آمیخته

محمد حسین مشتاقی؛ سمیه حسام؛ اباسط میرزایی

دوره 18، شماره 3 ، شهریور 1400، ، صفحه 117-123

https://doi.org/10.22122/him.v18i3.4302

چکیده
  مقدمه: افزایش فشار بر روی سرمایه‌های موجود در بخش مراقبت‌های بهداشتی به‌ خصوص بیمارستان‌ها، نیاز به تحلیل استراتژی‌های مختلف را در شرایط اقتصادی تقویت می‌کند. یکی از راه‌حل‌ها برای استفاده‌ بهینه از منابع ‌مالی و امکانات بالقوه در بیمارستان‌ها و مراکز مراقبت‌ بهداشتی، استفاده‌ از عناصر آمیخته ‌بازاریابی است. هدف از انجام ...  بیشتر

بررسی سطح کیفیت خدمات مراقبتی ارایه شده برای بیماران مبتلا به پرفشاری خون در پاکدشت

مصطفی محمدی؛ اباسط میرزایی

دوره 18، شماره 1 ، اردیبهشت 1400، ، صفحه 27-32

https://doi.org/10.22122/him.v18i1.4271

چکیده
  مقدمه: یکی از کارکردهای اصلی نظام سلامت، ارایه خدمات باکیفیت می‌باشد. رضایت مشتری در قلب هر سازمانی وجود دارد و هدف نهایی هر استراتژی سازمانی به شمار می‌رود. رضایتمندی بیمار، مفهومی است که امروزه اهمیت بسیار ویژه‌ای در مراقبت‌های پزشکی یافته است و در فرایند مراقبت بهداشتی- درمانی نقش مهمی را ایفا می‌کند. سنجش کیفیت خدمات، پیش‌شرط ...  بیشتر

تاثیر ادغام بخش های بیمارستانی بر هزینه های جاری بیمارستان بوعلی تهران

سید جمال ا لدین طبیبی؛ محمد رضا ملکی؛ اباسط میرزائی؛ پریسا فرشید

دوره 7، شماره 4 ، دی 1389

چکیده
  مقدمه: بهره‎گیری نامطلوب،کمبود منابع و افزایش هزینه‎های بیمارستانی، باعث سنگین‎تر شدن کفه‎ی ترازوی هزینه‎ها نسبت به درآمدهای بیمارستانی شده است. مدیران با ادغام ظرفیت‎ها و پتانسیل‎ها، در راستای استفاده‎ی بهینه و کارآمد از منابع بیمارستانی قدم برداشته‎اند. پژوهش حاضر با هدف مطالعه‎ی تأثیر ادغام بخش‎های بیمارستانی بر هزینه‎های ...  بیشتر