سیمای شکایات بیماران در بیمارستان های آموزشی اصفهان

علی رضا جباری؛ رجاء مردانی؛ مریم مفید؛ مرضیه جعفریان جزی؛ الهه خراسانی

دوره 12، شماره 2 ، تیر 1394، ، صفحه 206-216

چکیده
  مقدمه:امروزه رسیدگی به شکایات به عنوان جزیی ضروری از نظام مراقبت های سلامت در جهت ارتقای رضایت بیمار بر شمرده می شود. این پژوهش بدنبال تعیین وضعیت رسیدگی به شکایات افراد مراجعه کننده به بیمارستان های آموزشی اصفهان بوده است تا بتواند چالش هایی را که در جریان این فرایند وجود دارد را شناسایی نماید.روش بررسی:این مطالعه توصیفی و از نوع ...  بیشتر

ارزیابی برون‌سپاری خدمات پرستاری در بیمارستان آیت‌اله کاشانی اصفهان

مسعود فردوسی؛ سید محمد احسان فرح آبادی؛ مریم مفید؛ فرزانه رجالیان؛ مریم حقیقت؛ پرناز نقدی

دوره 9، شماره 7 ، اسفند 1391، ، صفحه 989-996

چکیده
  م قدمه: ضرورت تمرکز نهاد بیمارستان بر روی فعالیت‌های اصلی امری اجتناب‌ناپذیر می‌باشد. از طرفی حساسیت مکانیسم پایش و نظارت جهت حفظ و ارتقای سطح کیفی خدمات برون‌سپاری شده مانع از بروز مشکلات جدیدی در این عرصه می‌گردد. بنابراین در این مطالعه به ارزیابی برون‌سپاری خدمات پرستاری از جنبه‌های مختلف پرداخته شده است. روش بررسی: این ...  بیشتر

مراجعین به بیمارستان‌های دولتی استان اصفهان در خصوص عوامل مؤثر بر میزان تحقق نظام ارجاع چه می گویند؟

اسداله شمس؛ مریم مفید؛ فرزانه رجالیان

دوره 7، ویژه نامه (همت مضاعف، کار مضاعف) ، اسفند 1389

چکیده
  مقدمه: از جمله محاسن تحقق فرایند نظام ارجاع، کم کردن پرسنل و تجهیزات و صرفه‌جویی در مخارج و وسایل، تقسیم متناسب منابع جهت استفاده‌ی بهینه‌ی آن‌ها و عدم ایجاد هزینه‌های غیر منطقی برای بیماران می‌باشد. در این راستا هدف پژوهش حاضر تعیین عوامل مؤثر بر میزان تحقق نظام ارجاع از نظر مراجعین به بیمارستان‌های دولتی استان اصفهان بود تا ...  بیشتر