رابطه چندگانه‌‌ی هوش هیجانی، ویژگی‌های شخصیتی و متغیرهای جمعیت‌شناختی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با رضایت ارباب رجوع با در نظر گرفتن نقش تعدیل‌کنندگی ادراک عدالت سازمانی

بهناز خیری؛ حسین سماواتیان؛ حمیدطاهر نشاط دوست؛ علی صفدریان

دوره 10، شماره 6 ، بهمن 1392، ، صفحه 848-861

چکیده
  مقدمه: یک سازمان زمانی با موفقیت از عهده‌ی مأموریت و رسالت خود برمی‌آید که توانسته باشد رضایت مراجعانش را تأمین کند. از این رو پژوهش حاضر با هدف شناسایی روابط هوش هیجانی، ویژگی‌های شخصیتی و متغیرهای جمعیت‌شناختی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با رضایت ارباب رجوع با نقش تعدیل‌کنندگی ادراک عدالت سازمانی انجام شده است. روش بررسی:این ...  بیشتر

تأثیر آموزش مهارت‌های ارتباطی بر سلامت عمومی پرستاران

مهنوش امینی؛ ابوالقاسم نوری؛ حسین سماواتیان

دوره 10، شماره 1 ، اردیبهشت 1392، ، صفحه 109-117

چکیده
  م قدمه: مهارت‌های ارتباطی از جمله مهارت‌های اساسی برای زندگی در عصر حاضر است. پرستاران به دلیل موقعیت شغلی خود باید مهارت کافی جهت برقراری ارتباط مناسب با همکاران و بیماران داشته باشند تا از آرامش، رضایت و سلامت بهره‌مند شوند. هدف این تحقیق، تعیین اثربخشی آموزش مهارت‌های ارتباطی بر میزان سلامت عمومی (و ابعاد آن) پرستاران بیمارستان ...  بیشتر

ساختار سازمانی کتابخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران بر اساس مدل Stephen Robbins

زینب تمیزی؛ ابراهیم افشار؛ سعید رجایی‌پور؛ حسین سماواتیان

دوره 9، شماره 5 ، آذر و دی 1391، ، صفحه 655-662

چکیده
  مقدمه: بررسی دوره‌ای ساختار سازمانی در هر سازمان از ملزومات است. هدف از پژوهش حاضر، شناسایی ساختار سازمانی کتابخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، بر اساس مدل Stephen Robbins بود. روش بررسی: این مطالعه به روش توصیفی انجام شد. جامعه‌ی آماری این پژوهش، همه‌ی مدیران کتابخانه‌های مرکزی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در سال تحصیلی ...  بیشتر