مقایسه‌ رفتار اطلاع‌یابی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه اصفهان در تدوین پایان‌نامه بر اساس الگوی فرایند جست‌وجوی اطلاعات Carol Kuhlthau

مهناز عابدی؛ حسن اشرفی ریزی؛ فیروزه زارع فراشبندی؛ رسول نوری؛ اکبر حسن زاده

دوره 11، شماره 5 ، دی 1393، ، صفحه 593-606

چکیده
  مقدمه: رفتار اطلاع­یابی از مهمترین موضوع­های مورد توجه پژوهشگران، برای شناسایی نیازهای واقعی و مشکلات استفاده­کنندگان در بازیابی و استفاده از اطلاعات است  و در این میان پیامد نگاه فرایندی به جست­وجوی اطلاعات، بازنگری در نحوه و نوع خدمات اطلاعاتی است که می­توان به مراجعه­گنندگان ارائه کرد. هدف این پژوهش مقایسه­ رفتار ...  بیشتر

تعهد سازمانی کارکنان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان

سید محمد احسان فرح آباد؛ مرضیه فتاحی؛ مهرزاد آرتنگ؛ اکبر حسن زاده

دوره 9، شماره 7 ، اسفند 1391، ، صفحه 997-1005

چکیده
  مقدمه: سازماندهی و نگهداری نظام سازمانی یکی از مهم‌ترین وظایف و مسؤولیت‌های مدیریت سازمان محسوب می‌شود. در واقع مدیران، مسؤول میزان و نوع تعهد کارکنان نسبت به ارزش‌های رسمی می‌باشند. چرا که نیروی انسانی متعهد و وفادار به سازمان می‌تواند تأثیر چشمگیری بر خدمت ارایه شده در سازمان‌های سلامت بگذارد. هدف از این پژوهش، شناسایی میانگین ...  بیشتر

ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه‌های دانشکده‌ای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با استفاده از مدل تحلیل شکاف (Libqual)

محمدرضا هاشمیان؛ محمدجواد آل‌مختار؛ اکبر حسن زاده

دوره 9، شماره 3 ، مرداد و شهریور 1391

چکیده
  مقدمه: اندازه‌گیری کیفیت خدمات در کتابخانه‌های دانشگاهی دارای اهمیت ویژه‌ای است. در سال‌های اخیر تحقیقات زیادی با استفاده از ابزارهایی مانند Libqual در زمینه‌ی اندازه‌گیری کیفیت خدمات کتابخانه‌ها انجام شده است. هدف از مطالعه‌ی حاضر، ارزیابی کیفیت خدمات کتابخانه‌های دانشکده‌ای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با استفاده از مدل تحلیل ...  بیشتر

تعیین میزان معیارهای مشتری مداری در آموزش بر اساس دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

اسداله شمس؛ محمدحسین یارمحمدیان؛ اکبر حسن زاده؛ هادی حیاتی آب باریک

دوره 8، (ویژه نامه ی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی) ، اسفند 1390، ، صفحه 1086-1096

چکیده
  مقدمه: با وجود رقابت شدیدی که بر اقتصاد امروز جهان حاکم است، ارایه‌ی خدمات بیشتر به مشتری‌ها و ارتقای کیفیت، دیگر یک ارزش افزوده قلمداد نمی‌شود؛ بلکه ضرورتی انکار‌ نشدنی است. در این راستا، آموزش عالی و توجه به مشتری مداری به خصوص دانشجو محوری، رکن اصلی در پیشرفت و توسعه‌ی همه جانبه‌ی هر کشور می‌باشد. از این‌رو، هدف از این پژوهش ...  بیشتر