تحلیل تأثیر قیمت منصفانه ادراک شده توسط بیماران بر پذیرش قیمت خدمات درمانی ارائه شده از طریق رضایت و وفاداری

علی کاظمی؛ علی اسدی؛ جواد خزائی پول

دوره 12، شماره 3 ، شهریور 1394، ، صفحه 347-355

چکیده
  مقدمه: قیمت منصفانه ادراک شده بیماران از خدمات درمانی ارائه شده یکی از عناصر مهم بازاریابی در بیمارستان ها و سازمان های ارایه دهنده­ی خدمات درمانی هستند که جهت استقرار نظام عادلانه پرداخت، داشتن عملکرد بهتر در بازار سلامت، درآمد پایدار و افزایش عملکرد این مراکز ضروری می باشد. هدف از این پژوهش تعیین تأثیر قیمت منصفانه ادراک شده از ...  بیشتر

تحلیل عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات دندان‌پزشکی‌ها با استفاده از ابزار‌های تلفیقی کانو و فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی

مهسا قندهاری؛ جواد خزائی پول؛ امید بهارستان

دوره 10، 7 (ویژه‌نامه‌ی چالش‌های سیاسی اقتصادی در مدیریت سلامت) ، اسفند 1392، ، صفحه 941-954

چکیده
  مقدمه: یکی از معیار‌های ارزشیابی که در بیمارستان‌ها، مؤسسات درمانی و مطب‌های دندان‌پزشکی در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است، ارزشیابی براساس کیفیت خدمات می‌باشد. هدف از این مطالعه تحلیل و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات دندان‌پزشکی‌ها از دیدگاه مشتریان بوده است. روش بررسی: روش این پژوهش از نوع تحلیلی و مبتنی بر ابزار‌های ...  بیشتر

تحلیل عوامل تأثیرگذار بر پذیرش استفاده از پزشکی از راه دور با استفاده از مدل‌های ترکیبی پذیرش فن‌آوری و تئوری رفتار برنامه‌ریزی شده (مورد مطالعه: پزشکان شهر اصفهان)

علی صنایعی؛ جواد خزائی پول؛ سجاد جعفری؛ هادی بالوئی جام خانه

دوره 10، شماره 4 ، آبان 1392، ، صفحه 571-580

چکیده
  مقدمه: لازمه پیاده‌سازی فن‌آوری پزشکی از راه دور برای ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی پذیرش آن است. هدف کلی مطالعه حاضر شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش پزشکی از راه دور با بهره‌گیری از فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات بود. روش بررسی: روش این پژوهش تحلیلی و ابزار گردآوری اطلاعات آن، ترکیبی از پرسشنامه‌ی مدل پذیرش فن‌آوری و تئوری رفتار برنامه‌ریزی ...  بیشتر