مقایسه عناصر داده سیستم های حسابداری بیمار با نیازهای کاربران

زهرا ناظمی؛ هاله آِیت اللهی؛ حمید حقانی

دوره 11، شماره 5 ، دی 1393، ، صفحه 526-536

چکیده
  مقدمهسیستم حسابداری بیمار یکی از زیر سیستم های سیستم اطلاعات بیمارستانی است که به منظور شناسایی هزینه های بیمار از زمان پذیرش تا ترخیص اطلاعات جامعی را فراهم می سازد. هدف از انجام این پژوهش مقایسه اقلام داده ای سیستم های حسابداری بیماران بستری و سرپایی با نیازهای کاربران بود.روش بررسیپژوهش حاضر مطالعه ای کاربردی و از نوع توصیفی- تحلیلی ...  بیشتر

وضعیت امنیت اطلاعات در سیستم‌های اطلاعات بیمارستانی

اسماعیل مهرآیین؛ ‌هاله آیت اللهی؛ مریم احمدی

دوره 10، شماره 6 ، بهمن 1392، ، صفحه 779-788

چکیده
  مقدمه: امروزه، با ظهور پرونده‌ی الکترونیکی بیمار، نیاز به تبادل اطلاعات افزایش یافته و در نتیجه امنیت و محرمانگی در سیستم‌های اطلاعاتی باید بیش‌تر مورد توجه قرار گیرد. در پژوهش حاضر، وضعیت امنیت اطلاعات از سه بعد مدیریتی، فنی و فیزیکی در سیستم‌های اطلاعات بیمارستانی بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید ...  بیشتر

مقایسه‌ی رضایت و انتظارات پرستاران از سیستم‌های اطلاعات بیمارستانی دو مرکز آموزشی درمانی منتخب

هاله آیت اللهی؛ مصطفی لنگری زاده؛ حبیب چنانی

دوره 10، شماره 5 ، دی 1392، ، صفحه 675-683

چکیده
  مقدمه: اگرچه پرستاران از جمله کاربران اصلی سیستم اطلاعات بیمارستانی به حساب می‌آیند، همچنان مواردی از مقاومت آنها در به‌کارگیری فن‌آوری اطلاعات دیده می‌شود. در این پژوهش، میزان رضایت پرستاران و انتظارات آنان از سیستم اطلاعات بیمارستانی در دو مرکز آموزشی درمانی فیروزگر و امام خمینی تهران مقایسه شد. روش بررسی: این پژوهش از نوع کاربردی ...  بیشتر

آمادگی کارکنان بخش مدارک پزشکی در تصدی مشاغل جدید مدیریت اطلاعات سلامت و ارتباط آن با عوامل انگیزشی و بازدارنده‌ی شرکت در دوره‌های آموزشی مستمر

لیلا سید اصفهانی؛ هاله آیت‌اللهی؛ مصطفی لنگری زاده

دوره 9، شماره 5 ، آذر و دی 1391، ، صفحه 663-670

چکیده
  مقدمه: قبل از پیاده‌سازی مشاغل جدید نیاز است که آمادگی کارکنان برای تصدی این مشاغل و عوامل تأثیرگذار بر آمادگی آنان مورد بررسی قرار گیرد. هدف از این پژوهش، تعیین ارتباط بین آمادگی کارکنان بخش مدارک پزشکی برای تصدی مشاغل جدید حرفه‌ی مدیریت اطلاعات سلامت و عوامل انگیزشی و بازدارنده‌ی شرکت در دوره‌های آموزشی مستمر بود. روش بررسی: این ...  بیشتر