شبیه‌سازی سیستم ترخیص با رضایت شخصی بیماران بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خاتم‌الانبیا (ص) تهران

زهرا شوندی؛ سید مجتبی سجادی؛ رویا سلطانی

دوره 17، شماره 2 ، تیر 1399، ، صفحه 54-59

https://doi.org/10.22122/him.v17i2.4054

چکیده
  مقدمه: از جمله شاخص‌های اصلی ارزیابی کیفیت خدمات در مراکز درمانی، مدت زمان انتظار بیماران است. طولانی شدن فرایند درمان می‌تواند سبب شود که بیماران سیستم را قبل از اتمام درمان و با رضایت شخصی ترک نمایند. هدف از انجام پژوهش حاضر، زمان‌سنجی و مدل‌سازی خدمات یک مرکز اورژانس و بهبود فرایند درمان با استفاده از شبیه‌سازی گسسته- پیشامد ...  بیشتر

مکان‌یابی پایگاه‌های اورژانس پزشکی به کمک تلفیق روش‌های بهینه‌سازی و شبیه‌سازی (مطالعه موردی: پایگاه‌های اورژانس شهری اصفهان)

احمد کمالی؛ سید مجتبی سجادی سجادی؛ فریبرز جولای

دوره 15، شماره 2 ، تیر 1397، ، صفحه 61-67

https://doi.org/10.22122/him.v15i2.3496

چکیده
  مقدمه: از جمله مسایل پیچیده مدیران اورژانس پزشکی، تصمیم‌گیری در مورد محل استقرار پایگاه‌های اورژانس جهت پاسخدهی سریع به درخواست‌ها می‌باشد. هدف از انجام پژوهش حاضر، کاهش زمان پاسخ به درخواست‌های خدمات اورژانس پزشکی با استفاده از تلفیق تکنیک‌های بهینه‌سازی و شبیه‌سازی بود.روش بررسی: این مطالعه به روش توصیفی انجام شد. بر اساس ...  بیشتر

تبیین و بهبود شاخص‌های عملکردی در سیستم اورژانس با استفاده از شبیه‌سازی گسسته‌ی پیشامد) :مطالعه‌ی موردی بیمارستان امام خمینی (ره) اراک)

عباس ملکی؛ سید مجتبی سجادی؛ بابک رضایی خبوشان

دوره 11، شماره 1 ، اردیبهشت 1393، ، صفحه 4-16

چکیده
  مقدمه: اورژانس محلی برای ارایه‌ی خدمات درمانی به بیماران است که رابطه‌ی نزدیکی برای بهبود و نجات زندگی انسان‌ها دارد. هدف کلی تحقیق استفاده از شبیه‌سازی و جریان بهبود یافته‌ی فرایند درمان، برای ارایه‌ی طراحی مناسبی از فضا، منابع و هزینه‌ها در بخش اورژانس و بهبود شاخص‌های عملکردی آن بوده است.  روش بررسی: این مطالعه از نوع توسعه‌‏ای ...  بیشتر