بررسی سکوت سازمانی در کارکنان شاغل در ستاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

احمدرضا رئیسی؛ نسرین شعربافچی زاده؛ ریحانه شاه میرزایی

دوره 19، شماره 1 ، فروردین و اردیبهشت 1401، ، صفحه 16-21

https://doi.org/10.48305/him.2022.26191

چکیده
  مقدمه: با توجه به اهمیت عملکرد سازمانی در دنیای متغیر امروزی و تأثیر سکوت سازمانی در عملکرد سازمانهایی مانند دانشگاههای علوم پزشکی که نقش چشمگیری در سلامت جامعه دارند، این مطالعه  با هدف بررسی سکوت سازمانی در کارکنان شاغل در ستاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شده است.روش بررسی: پژوهش توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری آن شامل کلیه ...  بیشتر

خدمات مراقبت تسکینی به بیماران صعب‌العلاج در کشورهای منتخب

احمدرضا رئیسی؛ نسرین شعربافچی‌زاده؛ خاطره دبیرزاده

دوره 18، شماره 3 ، شهریور 1400، ، صفحه 110-116

https://doi.org/10.22122/him.v18i3.4286

چکیده
  مقدمه: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، مراقبت‌های تسکینی باید در اولویت برنامه‌های سلامت عمومی و مدیریت بیماری‌ها قرار گیرد. هدف از انجام پژوهش حاضر، مقایسه خدمات مراقبت تسکینی در کشورهای منتخب و ارایه‌ پیشنهاد‌هایی برای ارایه این خدمات در ایران بود.روش بررسی: این مطالعه به روش کتابخانه‌ای و تطبیقی در سال 1400-1399 انجام شد. اطلاعات ...  بیشتر

چالش‌های نسل سوم برنامه اعتباربخشی بیمارستان‌ها از دید مسؤولان اجرای اعتباربخشی در شهر اصفهان

احمدرضا رئیسی؛ نسرین شعربافچی‌زاده؛ فاطمه محمدی

دوره 18، شماره 2 ، تیر 1400، ، صفحه 53-59

https://doi.org/10.22122/him.v18i2.4276

چکیده
  مقدمه: اعتباربخشی یکی از ابزارهای ارزشیابی سیستم‌های بهداشتی و درمانی به خصوص بیمارستان‌ها می‌باشد که در ایران نیز یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت به شمار می‌رود. نسل سوم اعتباربخشی بیمارستان‌های ایران در سال 1395 طراحی گردید. هدف از انجام پژوهش حاضر، تعیین چالش‌های نسل سوم اعتباربخشی بیمارستان‌ها از دید مسؤولان اجرای اعتباربخشی ...  بیشتر

رابطه سواد سلامت و رضایتمندی همراهان بیماران بخش‌های روان‌پزشکی از ارایه دهندگان خدمات در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

ماندانا صاحب‌زاده؛ فروزنده منصوری بروجنی؛ نسرین شعربافچی‌زاده

دوره 18، شماره 2 ، تیر 1400، ، صفحه 60-65

https://doi.org/10.22122/him.v18i2.4292

چکیده
  مقدمه: سواد سلامت تحت عنوان ظرفیت افراد برای کسب، پردازش و درک اطلاعات و خدمات بهداشتی پایه جهت تصمیم‌گیری‌های مناسب بهداشتی ضروری است و کمبود آن، پیامدهای نامطلوبی دارد. از طرف دیگر، اهمیت سنجش رضایتمندی همراهان بیمار، یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین معیارهای تعیین‌کننده کیفیت خدمات مراقبتی در نظر گرفته می‌شود. پژوهش حاضر با هدف ...  بیشتر

تجارت بین‌المللی خدمات سلامت در کشورهای منتخب عضو آسه آن؛ چالش‌ها و فرصت‌ها

سوگند تورانی؛ سید جمال‌الدین طبیبی؛ شهرام توفیقی؛ نسرین شعربافچی‌زاده

دوره 8، شماره 4 ، مهر و آبان 1390

چکیده
  مقدمه: دسترسی عادلانه به خدمات پایه‌ی سلامت با حداقل کیفیت و هزینه‌ی قابل پرداخت حق مسلم هر شهروند است و در هر کشور دولت موظف است که این خدمات را به شکلی عادلانه در اختیار شهروندان قرار دهد. تجارت بین‌المللی خدمات سلامت بر موازنه‌ی بین توزیع عادلانه‌ی این خدمات، ایجاد انگیزه برای افزایش کارایی نظام سلامت و مدیریت منابع محدود مالی ...  بیشتر