مریم جهانبخش؛ مجید متینفر؛ سکینه سقاییاننژاد اصفهانی؛ اکبر حسنزاده؛ حبیباله نیکافراز
دوره 14، شماره 5 ، دی 1396، ، صفحه 199-204
چکیده
مقدمه: وبسایتهای بیمارستانی دارای قابلیتهای بالایی برای ارایه اطلاعات و خدمات به مشتریان هستند. ارزیابی و مقایسه وبسایتهای بیمارستانی، میزان بهرهبرداری آنها از این قابلیتها را مشخص مینماید و به شکلگیری رقابت سازنده بین بیمارستانها کمک میکند. بنابراین، پژوهش حاضر با هدف ارزیابی مقایسهای وبسایت بیمارستانهای ...
بیشتر
مقدمه: وبسایتهای بیمارستانی دارای قابلیتهای بالایی برای ارایه اطلاعات و خدمات به مشتریان هستند. ارزیابی و مقایسه وبسایتهای بیمارستانی، میزان بهرهبرداری آنها از این قابلیتها را مشخص مینماید و به شکلگیری رقابت سازنده بین بیمارستانها کمک میکند. بنابراین، پژوهش حاضر با هدف ارزیابی مقایسهای وبسایت بیمارستانهای دولتی و خصوصی شهر اصفهان انجام شد.روش بررسی: این مطالعه از نوع کاربردی و از دسته تحقیقات توصیفی- تحلیلی بود که در سال 1396 انجام گرفت. جامعه پژوهش شامل وبسایتهای 13 بیمارستان دولتی و 3 بیمارستان خصوصی شهر اصفهان بود. دادهها با استفاده از چکلیستی مشتمل بر 11 معیار اصلی و 69 معیار فرعی جمعآوری گردید و با استفاده از آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافتهها: تفاوت معنیداری بین میانگین امتیازات کسب شده وبسایتهای بیمارستانهای دولتی و خصوصی در رابطه با 4 معیار اصلی «اطلاعات تماس و راههای دسترسی، خدمات پذیرش و نوبتدهی، ویژگیها، طراحی و روزامدی صفحات و روابط عمومی» وجود داشت، اما بین میانگین امتیازات به دست آمده در 7 معیار دیگر و نیز امتیاز کلی تفاوت معنیداری مشاهده نشد.نتیجهگیری: با استفاده از نتایج مطالعه حاضر، مسؤولان این حوزه میتوانند گامهای جدیتری جهت ارایه اطلاعات و خدمات مطلوب به مشتریان بردارند تا برای جلب مشتریان بیشتر و افزایش رضایتمندی آنها وارد رقابت سازنده با یکدیگر شوند.