آزیتا بالاغفاری؛ عافیه پنق؛ پریسا صادقی طوسی؛ شقایق بای
چکیده
مقدمه: هدف از توسعه سیستمهای اطلاعات بیمارستانی، ارتقای سرویس مکانیزه اطلاعات بیمار میباشد که به منظور ارتقای اثربخشی و عملکرد مطلوب خدمات، طراحی میشود. در این راستا، استقرار سیستمهای اطلاعات مدیریت، نقش بسزایی را در اتخاذ تصمیمات و تعیین استراتژی توسط مدیران ایفا مینماید.روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی- مقطعی بود و ...
بیشتر
مقدمه: هدف از توسعه سیستمهای اطلاعات بیمارستانی، ارتقای سرویس مکانیزه اطلاعات بیمار میباشد که به منظور ارتقای اثربخشی و عملکرد مطلوب خدمات، طراحی میشود. در این راستا، استقرار سیستمهای اطلاعات مدیریت، نقش بسزایی را در اتخاذ تصمیمات و تعیین استراتژی توسط مدیران ایفا مینماید.روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی- مقطعی بود و به صورت موردی در مرکز آموزشی- درمانی بوعلی سینای شهر ساری در سال 1396 انجام شد. جامعه آماری مطالعه را 111 نفر از کاربران سیستم اطلاعات بیمارستانی آن مرکز تشکیل داد. ابزار جمعآوری دادهها، پرسشنامهای شامل 9 مؤلفه (78 عامل) بود. دادهها در نرمافزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافتهها: تحلیل وضعیت عوامل مؤثر بر مهندسی مجدد از دیدگاه کاربران نشان داد که سطح وضعیت مؤلفهها، 8/65 درصد متوسط، 8/19 درصد نامطلوب و 4/10 درصد مطلوب بود.نتیجهگیری: نتایج به دست آمده برای مدیران در سطوح مختلف جهت بهبود عملکرد سیستمهای اطلاعات بیمارستانی در راستای استقرار سیستمهای اطلاعات مدیریت قابل استفاده است.