زهرا صفایی؛ عبدالرسول خسروی؛ رضا رجبعلی بیگلو
چکیده
مقدمه: مدیریت منابع انسانی در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی پزشکی، میتواند نقش مهمی در برندسازی آنها داشته باشد که این موضوع تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است. از اینرو، پژوهش حاضر با هدف شناسایی ویژگیها و نقش کتابداران به عنوان رکن مهم نیروی انسانی در برندسازی کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی پزشکی ایران انجام گردید.روش ...
بیشتر
مقدمه: مدیریت منابع انسانی در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی پزشکی، میتواند نقش مهمی در برندسازی آنها داشته باشد که این موضوع تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است. از اینرو، پژوهش حاضر با هدف شناسایی ویژگیها و نقش کتابداران به عنوان رکن مهم نیروی انسانی در برندسازی کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی پزشکی ایران انجام گردید.روش بررسی: این مطالعه کاربردی، با روش تحلیل محتوای کیفی انجام شد. دادهها از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته با نمونههای هدفمند شامل 14 نفر از مدیران کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی پزشکی ایران جمعآوری گردید.یافتهها: 3 مفهوم اصلی (مهارتهای شناختی، مهارت تخصصی و حرفهای و مهارتهای ارتباطی)، 7 مؤلفه و 28 کد در ارتباط با نقش و ویژگیهای کتابداران در برندسازی کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی پزشکی شناسایی شد.نتیجهگیری: با توجه به نتایج به دست آمده، باید اشاره نمود که مدیران کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی پزشکی باید در راستای برندسازی، نسبت به جذب، گزینش و استخدام و توانمندسازی کتابداران حساسیت و برنامهریزی داشته باشند.