مکانیزم‌های اطلاع‌رسانی و جذب گردشگران پزشکی در بیمارستان‌های شهر تهران

سید جمال الدین طبیبی؛ امیر اشکان نصیری پور؛ علی ایوبیان؛ حسین باقریان محمود آبادی

دوره 9، شماره 3 ، مرداد و شهریور 1391

چکیده
  مقدمه: امروزه بازار گردشگری پزشکی به عنوان یکی از صنایع درامد‌زا و رقابتی در دنیا مطرح شده و از حوزه‌های نوین گردشگری پیشرفته است. اطلاع‌رسانی مناسب منجر به آگاهی گردشگران پزشکی از قابلیت‌های حال حاضر خدمات سلامت می‌گردد. این پژوهش با هدف، تأثیر مکانیزم‌های اطلاع‌رسانی در جذب گردشگران پزشکی در بیمارستان‌های منتخب شهر تهران ...  بیشتر

فراوانی و علل خطاهای پزشکی در پرونده‌های ارجاعی به اداره‌ی کل پزشکی قانونی استان اصفهان

حسین باقریان محمود آبادی؛ مهرداد ستاره؛ ماندانا نژادنیک؛ محبوبه نیک‌نامیان؛ علی ایوبیان

دوره 9، شماره 1 ، فروردین و اردیبهشت 1391

چکیده
  مقدمه: شیوع بیماری‌های جدید از یک سو و افزایش حجم مراجعه کنندگان به مراکز درمانی از سوی دیگر، زمینه را جهت افزایش خطاهای پزشکی فراهم کرده است. تحقیق حاضر به منظور تعیین فراوانی و شناسایی علل قصور پزشکی ارایه دهندگان خدمات درمانی به بیماران در شکایات ارجاعی به کمیسیون پزشکی قانونی استان اصفهان طی سال‌های 88-1384 و ارایه‌ی راهکارهایی ...  بیشتر

وضعیت چابکی بیمارستان‌های شهر اصفهان

محمد حسین یارمحمدیان؛ راحله سموعی؛ رحیم خدایاری زرنق؛ علی ایوبیان؛ حسین باقریان محمود آبادی

دوره 8، (ویژه نامه ی مدیریت خدمات بهداشتی درمانی) ، اسفند 1390، ، صفحه 1122-1128

چکیده
  مقدمه: چابکی به معنای توانایی پاسخ‌گویی و واکنش سریع و موفقیت‌آمیز به تغییرات محیطی و عامل مهمی برای اثربخشی بیمارستان است. چابکی یک بیمارستان نشان دهنده‌ی پاسخ‌گویی بیمارستان در هنگام مواجهه با تغییرات داخلی و خارجی است و اگر بیمارستان‌ها به صورت چابک طراحی شوند، توانایی رقابت با سایر بیمارستان‌ها و ارایه‌ی خدمات مناسب به بیماران ...  بیشتر