ارایه مدل ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ در بیمارستان‌های دولتی ایران

سید مجید شیرزادی؛ پوران رئیسی؛ امیر اشکان نصیری‌پور؛ سید جمال‌الدین طبیبی

دوره 14، شماره 3 ، شهریور 1396، ، صفحه 130-137

چکیده
  مقدمه: با توجه به اهمیت کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستانی بر افزایش برون‌دادهای مطلوب سلامتی و عدم وجود سیستم ارزیابی معتبر جهت مشخص و پیاده‌سازی استراتژی‌های مورد نیاز برای ارزیابی پیشرفت‌ها در زمینه کیفیت این خدمات، پژوهش حاضر با هدف تعیین و ارایه مدلی برای تبیین نقش و اهمیت مؤلفه‌های مورد نیاز جهت ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان‌های ...  بیشتر

ارزیابی کیفیت وب‌سایت‌های پژوهشکده‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران

رضوان انصاری؛ رضا خواجویی

دوره 13، شماره 5 ، دی 1395، ، صفحه 320-325

چکیده
  مقدمه: وب‌سایت‌های پژوهشکده‌های دانشگاهی، نقش مهمی در برقراری ارتباط و ارایه خدمات به کاربران خود دارند. هدف از انجام این پژوهش، تعیین کیفیت وب‌سایت‌های پژوهشکده‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران بود.روش بررسی: مطالعه کاربردی حاضر به صورت مقطعی در زمستان سال 1393 انجام شد. وب‌سایت‌های پژوهشکده‌های دارای وب‌سایت اختصاصی، با ...  بیشتر

نقش زنجیره ارزش در ارتقای کیفیت خدمات سلامت

محسن غفاری داراب؛ محمد حسین یارمحمدیان؛ الهه خراسانی؛ حامد علاقمندان

دوره 11، شماره 6 ، بهمن 1393، ، صفحه 799-811

چکیده
  توجه به کیفیت مراقبت از دریچه چشم بیماران جنبه مهمی در بهبود خدمات سلامت و ارزش مورد انتظار بیمار به شمار می آید. در این بین زنجیره ارزش به عنوان یکی از ابزارهای راهبردی در سازمان های سلامت برای خلق ارزش و دستیابی به هدف بهبود مستمر کیفیت می باشد. در این مقاله سعی ما بر آن است که نقش زنجیره ارزش در ارتقای کیفت خدمات سلامت را به بحث بگذاریم. ...  بیشتر