اثر ادراک مشتریان از سرمایه‌ی انسانی بر شکل‌گیری تصویر ذهنی آنان از بیمارستان

حبیب‌اله دعایی؛ منیره صالح نیا؛ سمیه احمدزاده جزی

دوره 9، شماره 7 ، اسفند 1391، ، صفحه 977-988

چکیده
  م قدمه: تصویر مطلوب در بازار، دارایی پر ارزشی برای سازمان‌ها ‌محسوب می‌شود و عوامل مختلفی بر شکل‌گیری آن تأثیرگذارند. مدیران بیمارستان‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین نیروهای یک جامعه می‌بایست جهت ایجاد تصویری مطلوب از سازمان خود در اذهان مشتریان تلاش نمایند. هدف از پژوهش حاضر، تعیین تأثیر ادراک مشتریان از سرمایه‌ی انسانی (به ...  بیشتر

اجزا و مدل‌های متداول سنجش دارایی‌های فکری

سوسن بهرامی,؛ سعید رجایی‌‌پور؛ محمد حسین یارمحمدیان

دوره 9، شماره 5 ، آذر و دی 1391، ، صفحه 744-756

چکیده
  دنیای کنونی، عصر دانایی است. مواهب و دارایی‌های طبیعی و مشهود کلید کامیابی جوامع و سازمان‌ها نیستند، بلکه برخورداری و مدیریت سرمایه‌های نامشهود موجود در عرصه‌ی پرتلاطم و چالش برانگیز سازمان‌ها، رمز موفقیت آن‌ها محسوب می‌‌شود. سازمان‌هایی که بتوانند این دارایی‌های نامشهود را به خوبی تشخیص دهند و آن‌ها را مدیریت کنند، نسبت ...  بیشتر