ارایه مدل شبیه‌سازی خدمات پاراکلینیکی در بیمارستان حافظ شیراز و ارزیابی سناریوهای کاهش زمان انتظار

هدی مرادی؛ مریم رضوی

دوره 13، شماره 1 ، اردیبهشت 1395، ، صفحه 11-18

چکیده
  مقدمه: صف، یکی از رایج‌ترین سیستم‌های پیچیده اجتماعی در زندگی انسان‌ها به شمار می‌رود که به طور اجتناب‌ناپذیری با حوزه فعالیت سازمان‌ها در ارتباط است. با توجه به خصوصیات سازمان‌های بهداشتی و درمانی و نقش حساسی که برنامه‌ریزی در چنین سازمان‌هایی بر عهده دارد، علم تحقیق در عملیات می‌تواند کمک زیادی به این امر نماید. پژوهش حاضر ...  بیشتر

کسورات اعمال شده توسط سازمان‌های بیمه‌ی خدمات درمانی و تأمین اجتماعی در صورت حساب‌های ارسالی بیمارستان‌های آموزشی اهواز

جواد زارعی؛ امیرعباس عزیزی؛ خسرو کشاورز؛ الهام سیاوشی

دوره 11، شماره 1 ، اردیبهشت 1393، ، صفحه 24-37

https://doi.org/10.22122/him.v11i1.1120

چکیده
  مقدمه:هر ساله مبالغ قابل توجهی از درآمدهای بیمارستان‌ها به‌عنوان کسورات توسط سازمان‌های بیمه‌گر کسر می‌گردند. هدف از این پژوهش شناسایی کسورات اعمال شده توسط سازمان‌های بیمه‌گر خدمات درمانی و تأمین اجتماعی درصورت حساب‌های ارسالی بیمارستان‌های آموزشی اهواز بود.  روش بررسی: این مطالعه یک بررسی توصیفی مقطعی بود که در سال 1388 ...  بیشتر

تحلیل پراکنش فضایی خدمات بیمارستانی و درمانگاهی با استفاده از GIS و مدل Topsis ( مورد: شهر اصفهان)

مسعود تقوایی؛ الهه ذاکری

دوره 10، شماره 4 ، آبان 1392، ، صفحه 581-591

چکیده
  مقدمه: در اغلب شهرها عدم تخصیص متناسب فضا و مکان‌گزینی بهینه‌ی عناصر خدماتی و کالبدی شهر، به ویژه خدمات درمانی(بیمارستان و درمانگاه) و عوامل مؤثر در مکان‌یابی این مراکز، افزایش روز افزون مشکلات شهری و شهروندان را به دنبال داشته و دارد. هدف پژوهشگران در این مقاله مشخص کردن نواحی محروم از خدمات مذکور به منظور تخصیص امکانات بهداشتی ...  بیشتر

الگوی آمیخته‌ی بازاریابی خدمات درمانی در بیمارستان‌های دولتی ایران

امیر اشکان نصیری پور؛ پوران رئیسی؛ محمدرضا ملکی؛ محمدجواد اکبریان بافقی

دوره 9، شماره 7 ، اسفند 1391، ، صفحه 1158-1168

چکیده
  مقدمه: پرداختن به آمیخته‌ی بازاریابی در بیمارستان‌ها و سازمان‌های ارایه دهنده‌ی خدمات درمانی در عصر حاضر جهت رفع نیازهای درمانی واقعی، داشتن سهم بیشتر بازار، مشتری، درامد و افزایش کارایی و اثربخشی این مراکز ضروری می‌باشد. هدف از این مقاله، ارایه‌ی الگوی آمیخته‌ی بازاریابی در خدمات درمانی، جهت بیمارستان‌های دولتی ایران بود. روش ...  بیشتر