%0 Journal Article %T شناسایی ویژگی‌های مورد نیاز کتابداران در برندسازی کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی پزشکی ایران: یک مطالعه کیفی %J مدیریت اطلاعات سلامت %I دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی استان اصفهان %Z 1735-7853 %A صفایی, زهرا %A خسروی, عبدالرسول %A رجبعلی بیگلو, رضا %D 2021 %\ 02/19/2021 %V 17 %N 6 %P 302-308 %! شناسایی ویژگی‌های مورد نیاز کتابداران در برندسازی کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی پزشکی ایران: یک مطالعه کیفی %K کتابخانه‌های پزشکی %K مراکز اطلاع‌رسانی %K ایران %R 10.22122/him.v17i6.4243 %X مقدمه: مدیریت منابع انسانی در کتابخانه‎‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی پزشکی، می‌تواند نقش مهمی در برندسازی آن‌ها داشته باشد که این موضوع تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است. از این‌رو، پژوهش حاضر با هدف شناسایی ویژگی‌ها و نقش کتابداران به ‌عنوان رکن مهم نیروی انسانی در برندسازی کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی پزشکی ایران انجام گردید.روش بررسی: این مطالعه کاربردی، با روش تحلیل محتوای کیفی انجام شد. داده‌ها از طریق مصاحبه نیمه‌ ساختار یافته با نمونه‌های هدفمند شامل 14 نفر از مدیران کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی پزشکی ایران جمع‌آوری گردید.یافته‌ها: 3 مفهوم اصلی (مهارت‌های شناختی، مهارت تخصصی و حرفه‌ای و مهارت‌های ارتباطی)، 7 مؤلفه و 28 کد در ارتباط با نقش و ویژگی‌های کتابداران در برندسازی کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی پزشکی شناسایی شد.نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج به ‌دست آمده، باید اشاره نمود که مدیران کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی پزشکی باید در راستای برندسازی، نسبت به جذب، گزینش و استخدام و توانمندسازی کتابداران حساسیت و برنامه‌ریزی داشته باشند. %U https://him.mui.ac.ir/article_11775_b6ff3086cc4e8b2d83f7dbbb1f25b1a4.pdf