%0 Journal Article %T نیازهای پژوهشی استادان هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان %J مدیریت اطلاعات سلامت %I دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی استان اصفهان %Z 1735-7853 %A سموعی, راحله %A طیبانی, طیبه %A مصلحی, محسن %D 2013 %\ 02/19/2013 %V 9 %N 7 %P 951-957 %! نیازهای پژوهشی استادان هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان %K نیازهای پژوهشی %K هیأت علمی %K دانشگاه‌ها %R %X مقدمه: پژوهش یکی از شاخص‌های مهم موفقیت جوامع در حوزه‌های مختلف علمی، تکنولوژی، اقتصادی و ... است. استادان و دانشگاهیان هم از جمله مهم‌ترین گروه‌های دارای رسالت علمی و اجرایی در این زمینه هستند. هدف این مطالعه، تعیین نیازهای پژوهشی استادان هدف پژوهش بوده است. روش بررسی: پژوهش تحلیلی، مقطعی و گذشته‌نگر است که بر روی 119 نفر از استادان هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با به کارگیری پرسش‌نامه‌ی محقق ساخته (95/0 = α) در سال 1386 انجام شده است. نمونه‌ها به نسبت جمعیت انتخاب شده به صورت انفرادی و حضوری دعوت به همکاری شدند. اطلاعات با استفاده از نرم‌افزار SPSS نسخه‌ی 15 در سطح آمار توصیفی گزارش گردید. یافته‌ها: عمده‌ترین یافته‌های پژوهش عبارتند از: میانگین نمرات به دست آمده در زمینه‌ی نیازهای اجتماعی 91/3، نیازهای سازمانی 9/3، نیازهای آموزشی 81/3 و نیازهای حمایتی پشتیبانی 93/3 بوده است. بیشترین گزارش از نیاز استادان نیز مربوط به تعریف بودجه‌ی مناسب و آزاد کردن زمان کافی برای پژوهش بوده است. نتیجه‌گیری: استادان در حوزه‌ی پژوهش، نیازهای مختلفی داشته‌اند، ولی بیش از همه حمایت‌های اقتصادی را اذعان نمودند. در مجموع، لازم است تا دانشگاه برنامه‌های منظم و هدفمندی برای حضور علمی و فعال استادان در حوزه‌ی پژوهش داشته باشد. %U https://him.mui.ac.ir/article_12185_27063400f224dbe711cad5d09cf84b79.pdf