دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی استان اصفهانمدیریت اطلاعات سلامت1735-785318220210622Indexایندکس1178510.22122/him.v18i2.4409FAایندکس مجله0000-0003-0874-1906Journal Article20210928Click to download the index of this issue. لطفا برای دانلود ایندکس این شماره کلیک نمایید.https://him.mui.ac.ir/article_11785_ff7bd44de6fb15cdaeeffd7172b344fb.pdfدانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی استان اصفهانمدیریت اطلاعات سلامت1735-785318220210622Analysis of the Policy Decision of Domestic Production of COVID-19 Vaccine in the Countryتحلیل تصمیم سیاستی تولید داخلی واکسن کووید در کشور51521178610.22122/him.v18i2.4360FAرضا رضایتمنداستادیار، اقتصاد سلامت، مرکز تحقیقات مدیریت و اقتصاد سلامت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران0000-0002-9907-3597طاهره چنگیزاستاد، آموزش پزشکی، مرکز تحقیقات آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران0000-0002-2747-4666Journal Article20210710--https://him.mui.ac.ir/article_11786_d8fe26299ae6d9f8f83d956a10dc5ad9.pdfدانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی استان اصفهانمدیریت اطلاعات سلامت1735-785318220210622Challenges of the Third Generation of Hospital Accreditation Program from the Perspective of Accreditation Officials in Isfahan City, Iranچالشهای نسل سوم برنامه اعتباربخشی بیمارستانها از دید مسؤولان اجرای اعتباربخشی در شهر اصفهان53591178710.22122/him.v18i2.4276FAاحمدرضا رئیسیدانشیار، مدیریت اطلاعات سلامت، مرکز تحقیقات مدیریت و اقتصاد سلامت و گروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشکده مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران0000-0003-3690-096Xنسرین شعربافچیزادهاستادیار، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت و گروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشکده مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران0000-0001-7104-2214فاطمه محمدیدانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، گروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشکده مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران0000-0001-8239-4928Journal Article20201223Introduction: Accreditation is one of the evaluation tools of health care systems, especially hospitals, which is one of the priorities of the Ministry of Health in Iran as well. The third generation of accreditation of Iranian hospitals was developed in the academic year 2016. This study endeavored to determine the challenges of the third generation of hospital accreditation from the perspective of accreditation officials in Isfahan City, Iran.Methods: The qualitative study was conducted through semi-structured interviews with accreditation officials in academic year of 2018 in Isfahan. Ten individuals (due to data saturation) were interviewed in a targeted manner. Data analysis was performed through guided content analysis.Results: Third-generation accreditation challenges were categorized into three areas: structural, process, and outcome challenges. The structural challenges were related to requirements, culture building, localization, training, metrics, and evaluators. Process challenges were related to how to evaluate, commit, and do teamwork and staff work processes during accreditation, and the resulting challenges were related to service quality and patient satisfaction after accreditation.Conclusion: In the third generation of accreditation, structural challenges were especially emphasized by the interviewees, especially in terms of program requirements. Removing these obstacles and challenges can make this plan more successful.مقدمه: اعتباربخشی یکی از ابزارهای ارزشیابی سیستمهای بهداشتی و درمانی به خصوص بیمارستانها میباشد که در ایران نیز یکی از اولویتهای وزارت بهداشت به شمار میرود. نسل سوم اعتباربخشی بیمارستانهای ایران در سال 1395 طراحی گردید. هدف از انجام پژوهش حاضر، تعیین چالشهای نسل سوم اعتباربخشی بیمارستانها از دید مسؤولان اجرای اعتباربخشی در شهر اصفهان بود.روش بررسی: این مطالعه به روش کیفی و از طریق مصاحبههای نیمه ساختار یافته با مسؤولان اجرای اعتباربخشی در سال 1397 در شهر اصفهان انجام شد. 10 نفر (با توجه به اشباع دادهها) به شیوه هدفمند مورد مصاحبه قرار گرفتند. دادهها با استفاده از روش تحلیل محتوای هدایت شده تحلیل گردید.یافتهها: چالشهای نسل سوم اعتباربخشی در سه حیطه «ساختاری، فرایندی و نتیجه» دستهبندی گردید. چالشهای ساختاری مربوط به «الزامات، فرهنگسازی، بومیسازی، آموزش، سنجهها و ارزیابان»، چالشهای فرایندی مربوط به «نحوه ارزیابی، تهعد و کار گروهی و فرایندهای کاری کارکنان در حین اعتباربخشی» و چالشهای نتیجه مربوط به «کیفیت خدمات و رضایت بیماران پس از اعتباربخشی» بود.نتیجهگیری: در نسل سوم اعتباربخشی، چالشهای ساختاری به خصوص در زمینه الزامات برنامه، بیشتر مورد تأکید مصاحبه شوندگان قرار داشت. رفع این موانع و چالشها میتواند موجب موفقیت بیشتر این برنامه شود.https://him.mui.ac.ir/article_11787_08f054aa85197267455c19a09b75888d.pdfدانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی استان اصفهانمدیریت اطلاعات سلامت1735-785318220210622The Relationship Between Health Literacy and Satisfaction of Patients in Psychiatric Wards of Service Providers in Hospitals of Isfahan University of Medical Sciences, Iranرابطه سواد سلامت و رضایتمندی همراهان بیماران بخشهای روانپزشکی از ارایه دهندگان خدمات در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان60651178810.22122/him.v18i2.4292FAماندانا صاحبزادهاستادیار، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، مرکز تحقیقات مدیریت و اقتصاد سلامت و گروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشکده مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران0000-0002-4691-1104فروزنده منصوری بروجنیدانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، گروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشکده مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران0000-0003-1907-6833نسرین شعربافچیزادهاستادیار، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت و گروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشکده مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران0000-0001-7104-2214Journal Article20210107Introduction: Health literacy is defined as the capacity of individuals to obtain, process, and understand health information and services as the basis for appropriate health decisions, and low-health literacy has a variety of adverse outcomes. On the other hand, the importance of measuring the satisfaction of patients' companions is considered as one of the important and basic criteria determining the quality of care services. In view of this, the study was conducted to determine the relationship between health literacy of patients in psychiatric wards and their satisfaction with service providers in the hospitals affiliated to Isfahan University of Medical Sciences, Isfahan, Iran.Methods: To conduct this descriptive-applied study, 330 patients from psychiatric wards of hospitals affiliated to Isfahan University of Medical Sciences in the second semester of academic year of 2019 were selected using available sampling method. To collect the data, two standard questionnaires, Health Literacy for Iranian Adults (HELIA) and a researcher-made satisfaction questionnaire (95% Cronbach's alpha), were used. Kolmogorov-Smirnov test, Pearson correlation test, and Shapiro Wilk test were used to analyze the data.Results: 33.95% of the participants were at level of not-enough health literacy, 22.72% had inadequate health literacy, 18.28% sufficient health literacy, and 15.15% had excellent health literacy. The highest score of satisfaction with hospital services was 3.89 for the guard unit and the lowest score was 3.55 for the writing unit. There was a direct and significant relationship between health literacy of peers and their satisfaction.Conclusion: The results revealed that the patients with higher health literacy were more satisfied with the services provided by the hospitals. Accordingly, planning to increase the level of health literacy of companions to increase their satisfaction seems necessary. Taking measures such as providing brochures and information pamphlets (during admission and discharge) can help to increase their level of health literacy of patients.مقدمه: سواد سلامت تحت عنوان ظرفیت افراد برای کسب، پردازش و درک اطلاعات و خدمات بهداشتی پایه جهت تصمیمگیریهای مناسب بهداشتی ضروری است و کمبود آن، پیامدهای نامطلوبی دارد. از طرف دیگر، اهمیت سنجش رضایتمندی همراهان بیمار، یکی از مهمترین و اساسیترین معیارهای تعیینکننده کیفیت خدمات مراقبتی در نظر گرفته میشود. پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه سواد سلامت همراهان بیماران بخشهای روانپزشکی و رضایتمندی آنها از واحدهای ارایهکننده خدمات در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد.روش بررسی: این مطالعه، توصیفی از نوع همبستگی بود. 330 نفر از همراهان بیماران بخشهای روانپزشکی بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نیمه دوم سال 1398 با استفاده از نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. جهت جمعآوری دادهها، از پرسشنامه استاندارد سواد سلامت ایرانیان HELIA (Health Literacy for Iranian Adults) و پرسشنامه محقق ساخته رضایتمندی (Cronbach's alpha = 95/0) استفاده گردید. دادهها با استفاده از آزمونهای Kolmogorov-Smirnov، Shapiro-Wilk و Pearson مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافتهها: 95/33 درصد افراد دارای سطح سواد سلامت نه چندان کافی، 18/28 درصد دارای سواد سلامت کافی، 72/22 درصد دارای سواد سلامت ناکافی و 15/15 درصد دارای سواد سلامت عالی بودند. بیشترین میانگین نمره رضایتمندی از خدمات بیمارستانی به واحد نگهبانی (89/3) و کمترین نمره به واحد مددکاری (05/3) اختصاص داشت. رابطه مستقیم و معنیداری بین سواد سلامت همراهان و رضایتمندی آنها مشاهده گردید.نتیجهگیری: همراهان بیماران با سواد سلامت بالاتر، رضایتمندی بیشتری از خدمات ارایه شده بیمارستانی داشتند. بنابراین، برنامهریزی جهت بالا بردن سطح سواد سلامت همراهان جهت افزایش میزان رضایتمندی آنان، ضروری به نظر میرسد. انجام اقداماتی مانند در اختیار قرار دادن بروشورها و پمفلتهای اطلاعرسانی جهت افزایش سطح سواد سلامت همراهان بیماران (در زمان پذیرش و ترخیص)، میتواند منجر به ارتقای سطح سواد سلامت آنان شود.https://him.mui.ac.ir/article_11788_1eb123b758ae8c72797c00bbc56f6784.pdfدانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی استان اصفهانمدیریت اطلاعات سلامت1735-785318220210622Evaluating the Performance of Librarians by 360-Degree Feedback Method in the Libraries of Isfahan University of Medical Sciences, Iranارزیابی عملکرد کتابداران شاغل در کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به روش بازخورد 360 درجه66721178910.22122/him.v18i2.4328FAعذرا دائیدکتری تخصصی، کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی، گروه کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی، دانشکده مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران0000-0001-5112-8790سونا ایمانی طیبیکارشناس ارشد، کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی، گروه کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی، دانشکده مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران0000-0002-0425-0061شهین مجیریدانشجوی دکتری تخصصی، کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی، مرکز تحقیقات فنآوری اطلاعات در امور سلامت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران0000-0002-1267-0824سید سعید موسویفرکارشناس ارشد، علم اطلاعات و دانششناسی، کتابخانه عمومی محسنی، نهاد کتابخانههای عمومی کشور، هادیشهر، ایران0000-0003-4648-7558محمد رضا سلیمانیدانشیار، کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی، مرکز تحقیقات فنآوری اطلاعات در امور سلامت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران0000-0002-3647-3649Journal Article20210410Introduction: 360-degree feedback seems to be a more comprehensive view of appraising capabilities, behavior, competence, and performance of individuals in the organization than other methods of performance appraisal. This study endeavored to appraise librarians’ performance in Isfahan University of Medical Sciences, Iran, through 360-degree feedback.Methods: This study conducted by a survey-analysis methodology. The population consisted of 43 librarians, 43 superiors, 43 colleagues, and 80 users; accordingly, census sampling method was employed. Each librarian was assessed by one supervisor, all colleagues, two users, and a self-assessment questionnaire was filled by each librarian. The data was collected by pre-prepared questionnaires by Farajpahlou et al. To analyze the data. This study employed the Student's t, Kolmogorov-Smirnov, Duncan, analysis of variance tests.Results: Librarians’ performance in total (4.37), and status of their performance in moral-value (4.47), functional (4.37), and process (4.34) skills were higher than average level. There was no significant difference between the results of four groups in the moral-value index and functional skills, but there was a significant difference between the users and other assessors in the process skills.Conclusion: Given the low mean in the process index, it seems necessary to take effective steps by librarians to improve communication with users. These results could be used by managers and librarians to identify the strengths and weaknesses of librarians’ performance.مقدمه: بازخورد 360 درجه نسبت به روشهای دیگر ارزیابی عملکرد، چشمانداز جامعتری نسبت به تواناییها، رفتار، شایستگی و عملکرد افراد در محیطهای کاری دارد. پژوهش حاضر با هدف ارزیابی عملکرد کتابداران کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با استفاده از بازخورد 360 درجه انجام شد.روش بررسی: این مطالعه از نوع توصیفی- پیمایشی و جامعه آماری اول و دوم هر کدام شامل 43 کتابدار و جامعه آماری سوم شامل 43 مدیر کتابخانه بود که با توجه به محدود بودن تعداد، از روش سرشماری استفاده گردید. جامعه آماری چهارم متشکل از 80 نفر مراجعهکننده بود که به روش نمونهگیری اتفاقی انتخاب شدند. دادهها به وسیله پرسشنامه فرجپهلو و همکاران جمعآوری گردید و سپس با استفاده از آمار توصیفی و آزمونهای تحلیلی ANOVA، Duncan، Kolmogorov–Smirnov و t مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافتهها: وضعیت عملکرد کتابداران به طور کلی (37/4) و وضعیت عملکرد آنها در هر کدام از شاخصهای مهارتهای اخلاقی- ارزشی (47/4)، عملکردی (37/4) و فرایندی (34/4) بالاتر از سطح متوسط بود. همچنین، بین نتایج ارزیابی چهار گروه در شاخصهای اخلاقی- ارزشی و شاخص عملکردی تفاوت معنیداری وجود نداشت، اما تفاوت معنیداری بین مراجعهکنندگان و دیگر ارزیابان در شاخص فرایندی مشاهده شد.نتیجهگیری: با توجه به پایین بودن میانگین در شاخص فرایندی، نیاز است گامهای مؤثری از طرف کتابداران در جهت بهبود ارتباط با کاربران و شناساندن خدمات خود برداشته شود. نتایج به دست آمده میتواند توسط مدیران و کتابداران و با هدف شناسایی نقاط ضعف و قوت عملکرد کتابداران مورد استفاده قرار گیرد.https://him.mui.ac.ir/article_11789_95e612dda4eba18c6eb3093a731586c0.pdfدانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی استان اصفهانمدیریت اطلاعات سلامت1735-785318220210622Determining Thematic Clusters and Scientific Collaborations in the Documents Related to Abortion in Islamic Countriesتعیین خوشههای موضوعی و همکاریهای علمی در مدارک مرتبط با سقط جنین در کشورهای اسلامی73801179010.22122/him.v18i2.4330FAفاطمه مکیزادهدانشیار، علم اطلاعات و دانششناسی، گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه یزد، یزد، ایران0000-0001-6959-2954راضیه رشیدی بشرآبادیکارشناس ارشد، علمسنجی، گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه یزد، یزد، ایران0000-0003-1587-3800Journal Article20210421Introduction: Abortion refers to the intentional or unintentional termination of a pregnancy before the fetus can survive outside the mother's body. This study sought to do was to perform a thematic analysis on the field of abortion in Islamic countries.Methods: This descriptive-analytical study was performed with scientometric approach through the co-word and network analysis technique. Scientific products of Islamic countries in the abortion field were extracted from the Web of Science database from 1999 to 2018.Results: Most documents in the field of abortion were produced by three countries: Turkey, Iran, and Egypt. Countries with high production had better cooperation in the scientific network. Obstetrics and gynecology and the biology of reproduction were the most important topics for researchers. Out of 12 thematic clusters formed, the medical abortion was the main subject.Conclusion: The approach taken in the majority of the studies was on induced abortion, with an emphasis on medical abortion. Some issues such as the threat to abortion, the clinical diagnosis of abortion, and the psychological, social, and legal aspects of the abortion, have received less attention.مقدمه: سقط جنین به معنای خاتمه دادن عمدی یا غیر عمدی بارداری قبل از این که جنین قادر به ادامه حیات در خارج از بدن مادر باشد، اطلاق میگردد. پژوهش حاضر با هدف تعیین خوشههای موضوعی و همکاریهای علمی در مطالعات حوزه سقط جنین توسط محققان کشورهای اسلامی صورت گرفت.روش بررسی: این پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی بود که با رویکرد علمسنجی و با استفاده از روش تحلیل همواژگانی و تکنیک تحلیل شبکه انجام شد. بدین ترتیب، تولیدات علمی کشورهای اسلامی در حوزه سقط جنین در پایگاه Web of Science طی سالهای 1999 تا 2018 جستجو و استخراج گردید.یافتهها: بیشترین مدارک در حوزه سقط جنین به ترتیب توسط سه کشور ترکیه، ایران و مصر تولید شده است. کشورهای پرتولید، همکاری بهتری در شبکه علمی داشتند. در طبقهبندی موضوعی، موضوعات زنان و زایمان و زیستشناسی تولید مثل، بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داد. از بین 12 خوشه موضوعی شکل گرفته، موضوع سقط جنین دارویی رانت موضوعی بود.نتیجهگیری: رویکرد بیشتر مطالعات، سقط جنین عمدی با تأکید بر سقط جنین دارویی میباشد. برخی موضوعات مانند تهدید به سقط، تشخیص بالینی سقط و جنبههای روانشناختی، اجتماعی و حقوقی سقط جنین، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.https://him.mui.ac.ir/article_11790_ec8bf5f149f6c67d41d32ebba10a9d7c.pdfدانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی استان اصفهانمدیریت اطلاعات سلامت1735-785318220210622Design and Construction of Nuclear Medicine Ontologyطراحی و پیادهسازی هستانشناسی پزشکی هستهای81881179110.22122/him.v18i2.4357FAلاله ترابیدانشجوی دکتری تخصصی، علم اطلاعات و دانششناسی، گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشکده علوم انسانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران0000-0002-3767-3650زهره میرحسینیدانشیار، علم اطلاعات و دانششناسی، گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشکده علوم انسانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران0000-0002-8469-8543زهرا اباذریدانشیار، علم اطلاعات و دانششناسی، گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشکده علوم انسانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانملوک السادات حسینی بهشتیاستادیار، زبانشناسی همگانی، پژوهشگاه علوم و فنآوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، گروه اصطلاحنگاری و هستانشناسی، تهران، ایرانJournal Article20210629Introduction: Considering the important role of ontologies in information organization and increasing the efficiency of information retrieval systems, as well as the growing development of the nuclear medicine field and its concepts, and the need for integrated and coherent organization and precise definition of relationships between these concepts, the present study was aimed at representing terms and concepts and designing the structure of the nuclear medicine field by implementing an ontology in this field.Methods: The field analysis method was employed in this study. The required data were gathered from the information resources published in Iran in the field of nuclear medicine indexed in the International Nuclear Information System (INIS) repository from 1985 to 2019. The seven-step method of Noy and McGuinnes was used to construct the ontology, and the Na and Neo knowledge engineering approach was employed to extract the semantic relationships between the concepts.Results: The nuclear medicine ontology included 224 concepts, 1584 axioms, 463 conceptual pairs, 926 object properties, and 817 annotative properties derived from the related information resources indexed in the INIS repository. The existing relationships between the conceptual pairs were refined and enriched and described in terms of object and annotative properties.Conclusion: Nuclear medicine ontology is an effective tool for knowledge representation in the field of nuclear medicine. The method used to extract the concepts of the field and enrich the relationships between the concepts could be the basis for enriching the relations of the INIS thesaurus and creating a basic ontology in the nuclear field.مقدمه: با توجه به نقش مهم هستانشناسیها در سازماندهی اطلاعات و افزایش کارایی نظامهای بازیابی اطلاعات از یک سو و توسعه روزافزون حوزه پزشکی هستهای و رشد دامنه مفاهیم آن و نیاز به یکپارچهسازی، جمعآوری منسجم و تعریف به دور از ابهام روابط میان آنها از سوی دیگر، پژوهش حاضر با هدف طراحی و پیادهسازی هستانشناسی حوزه پزشکی هستهای انجام شد.روش بررسی: این مطالعه به روش تحلیل حوزه انجام گردید. دادههای مورد نیاز از منابع اطلاعاتی منتشر شده در حوزه پزشکی هستهای که در بازه زمانی سالهای 1364 تا 1398 در مخزن سیستم بینالمللی اطلاعات هستهای INIS (International Nuclear Information System) نمایه شده و در ایران انتشار یافته بود، استفاده شد. برای ساخت هستانشناسی از روش هفت مرحلهای Noy و McGuinnes و به منظور استخراج روابط معنایی بین مفاهیم، از رویکرد مهندسی دانش Na و Neo استفاده گردید.یافتهها: هستانشناسی حاضر شامل 224 مفهوم، 1584 اصل موضوعی، 149 نمونه مستقر در کلاسها، 463 جفت مفهومی، 926 رابط شیء و 817 رابطه تفسیری برگرفته از منابع اطلاعاتی مرتبط با حوزه مورد بررسی نمایه شده در مخزن INIS بود. روابط موجود بین جفتهای مفهومی، پالایش و غنیسازی و در قالب روابط شیء و روابط تفسیری توصیف گردید.نتیجهگیری: هستانشناسی حاضر میتواند ابزار کارامدی در بازنمون دانش حوزه پزشکی هستهای باشد. همچنین، روش استفاده شده جهت استخراج مفاهیم حوزه و غنیسازی روابط میان مفاهیم، میتواند مبنایی برای غنیسازی روابط اصطلاحنامه INIS و ایجاد هستانشناسی پایه در حوزه هستهای باشد.https://him.mui.ac.ir/article_11791_f556af760cb1702640276e189f137209.pdfدانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی استان اصفهانمدیریت اطلاعات سلامت1735-785318220210622Policymaking based on the Chaos Theory under COVID-19 Conditionsسیاستگذاری مبتنی بر نظریه آشوب در پاندمی کووید 19: بیان دیدگاه89911179210.22122/him.v18i2.4332FAلیلا شهرزادیدانشجوی دکتری تخصصی، علم اطلاعات و دانششناسی، گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران0000-0003-3738-2543احمد شعبانیاستاد، علم اطلاعات و دانششناسی، گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران0000-0003-0466-6240مصطفی امینی رارانیاستادیار، سیاستگذاری سلامت، مرکز تحقیقات مدیریت و اقتصاد سلامت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران0000-0002-4809-2237Journal Article20210427--https://him.mui.ac.ir/article_11792_1417e9d3e0c8a5444239c1beb059abd3.pdfدانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی استان اصفهانمدیریت اطلاعات سلامت1735-785318220210622Thesis/Dissertation by Publication: The Missing Link in Iran Universities Researchپایاننامه انتشار محور: حلقه گمشده در پژوهشهای دانشگاهی ایران92941179310.22122/him.v18i2.4340FAقاسم موحدیاندکتری تخصصی، علم اطلاعات و دانششناسی، گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران0000-0003-2787-5715گیتی شاهمحمدیکارشناس ارشد، کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی زنجان، زنجان، ایران0000-0003-2825-243XJournal Article20210513--https://him.mui.ac.ir/article_11793_d7f81c5f273a7ae993256cb1687a3fb4.pdf