بررسی عوامل مرتبط با تقاضای القایی برای بیماران قلبی- عروقی

حامد عسگری؛ نادر خالصی؛ امیر اشکان نصیری‌پور؛ رضا زیاری

دوره 17، شماره 6 ، اسفند 1399، ، صفحه 279-286

https://doi.org/10.22122/him.v17i6.4248

چکیده
  مقدمه: با توجه به فراوانی بروز و شیوع و ماهیت خاص بیماری‌های قلبی- عروقی در کشورمان و تعدد، تنوع، پیچیدگی و گران‌قیمت بودن خدمات و تجهیزات تشخیصی و درمانی، امکان القای تقاضا در این دسته از بیماری‌ها بیشتر است. پژوهش حاضر با هدف آزمون رویکرد حداقل مربعات جزیی عوامل مرتبط با تقاضای القایی در بیماری‌های قلبی- عروقی و ارایه الگویی از ...  بیشتر

الگوی مدیریت ارتباط با مشتری با استفاده از مدل معادلات ساختاری در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

مریم یعقوبی؛ فاطمه رهی؛ هدایت اله عسگری؛ مرضیه جوادی

دوره 10، 7 (ویژه‌نامه‌ی چالش‌های سیاسی اقتصادی در مدیریت سلامت) ، اسفند 1392، ، صفحه 1051-1058

چکیده
  مقدمه: مهم‌ترین دارایی اغلب سازمان‌ها مشتریان آن‌ها هستند. مشتریان به خاطر ارتباط مستقیمی که با اقدامات یک سازمان دارند، منبع ارزشمندی برای فرصت‌ها و تهدیدات مرتبط با صنعت مربوطه می‌باشند. مقاله‌ی حاضر درصدد شناسایی و اولویت‌بندی هر یک از عوامل مؤثر در فرایند پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتری CRM (Customer Relationship Management) در در بیمارستان‌های ...  بیشتر

گزارشی از وضعیت طرح‎های پژوهشی مصوب مرکز تحقیقات مدیریت و اقتصاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

حسن قهنویه؛ هدایت اله عسگری؛ محمدحسین یارمحمدیان

دوره 10، 7 (ویژه‌نامه‌ی چالش‌های سیاسی اقتصادی در مدیریت سلامت) ، اسفند 1392، ، صفحه 1106-1108

چکیده
  مقدمه: یکی از شاخص‎های مهم پژوهشی و تولید علم در دانشگاه‎ها که از جایگاه ویژه‎ای برخوردار است، انجام طرح‎های پژوهشی و تحقیقاتی و انتشار نتایج به دست آمده از آن‌هاست. از این رو شناخت و ارزیابی فعالیت‎های پژوهشی و علمی برای برنامه‎ریزی و سیاست‎گذاری پژوهشی بسیار ضروری است. توان و ظرفیت علمی بالفعل هر مرکز تحقیقاتی و دانشگاه یکی ...  بیشتر