طراحی مدل گرایش به گردشگری پزشکی در استان گیلان

زهرا میربلوک؛ سید حمید خداداد حسینی؛ مهرعلی همتی‌نژاد؛ اسماعیل نورصالحی

دوره 13، شماره 3 ، شهریور 1395، ، صفحه 209-215

چکیده
  مقدمه: اگرچه در حال حاضر گردشگری پزشکی سهم کوچکی از بازار خدمات، خدمات درمانی و یا حتی خدمات گردشگری را به خود اختصاص داده است، اما نمی‌توان آن را نادیده گرفت و یا ناچیز شمرد. تحقیق حاضر با هدف طراحی مدل گرایش به گردشگری پزشکی و تعیین عوامل مرتبط با جذب گردشگری پزشکی در استان گیلان انجام شد. روش بررسی: این پژوهش از نوع کاربردی بود که ...  بیشتر

تأثیر کیفیت خدمات ادراک شده و هزینه‌های جابه‌جایی مشتری بر وفاداری مشتری در بیمارستان‌های خصوصی ‏منتخب شهر تهران

پگاه بانگیان تبریزی؛ سید حمید خداداد حسینی؛ اصغر مشبکی اصفهانی

دوره 13، شماره 1 ، اردیبهشت 1395، ، صفحه 48-54

چکیده
  مقدمه: کیفیت خدمات ارایه شده بر استفاده مجدد و وفاداری مشتریان موجود و بالقوه تأثیرگذار است. همچنین، سازمان‌های ارایه دهنده خدمات می‌توانند از طریق ایجاد هزینه‌های جابه‌جایی، مشتریان را از تلاش برای ترک سازمان و رفتن به سمت رقبا بازدارند. هدف از انجام این پژوهش، بررسی متغیر‌های کیفیت خدمات ادراک شده و هزینه‌های جابه‌جایی مشتری ...  بیشتر