اولویت‌بندی مهم‌ترین اقلام داده‌ای از دیدگاه پزشکان برای طراحی پنل میز کار پزشک در سیستم اطلاعات بیمارستان‌های آموزشی

فرزانه حسینی؛ افشین صرافی نژاد؛ محمد مهدی قائمی

دوره 18، شماره 3 ، شهریور 1400، ، صفحه 97-102

https://doi.org/10.22122/him.v18i3.4300

چکیده
  مقدمه: پزشکان نیاز به ابزارهای شخصی‌سازی شده دارند که با دسترسی مناسب به اطلاعات بیماران، به آن‌ها در اتخاذ مناسب‌ترین تصمیم بالینی کمک نماید. هدف از انجام پژوهش حاضر، شناسایی اقلام داده‌ای مهم برای طراحی پنل میز کار الکترونیکی پزشک در سیستم اطلاعات بیمارستانی بود.روش بررسی: این مطالعه توصیفی در بیمارستان‌های تحت پوشش دو دانشگاه ...  بیشتر

پذیرش سیستم اطلاعات بیمارستان در کاربران مدارک پزشکی برمبنای مدل پذیرش فن‌آوری

مصطفی لنگری زاده؛ محمودرضا گوهری؛ آزیتا کوهستانی

دوره 10، شماره 6 ، بهمن 1392، ، صفحه 800-809

چکیده
  مقدمه: مدل پذیرش فن‌آوری برای توصیف رفتار افراد در ارتباط با سیستم‌های اطلاعاتی به‌کار برده می‌شود. در پژوهش حاضر سعی شده است تا با استفاده از این مدل عوامل مؤثر بر پذیرش سیستم اطلاعات بیمارستان در بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران شناسایی شوند. روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه‌ی توصیفی از نوع همبستگی بود که در سال 1390 ...  بیشتر

ارزیابی سیستم اطلاعات بیمارستان ده بیمارستان دولتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

محمدرضا دلوی؛ حسن قربانی؛ فخرالدین سیمکانی

دوره 10، شماره 1 ، اردیبهشت 1392، ، صفحه 47-57

چکیده
  مقدمه: سیستم اطلاعات بیمارستان نقش مهمی در افزایش کیفیت درمان در بیمارستان‌ها دارد. سیستم اطلاعات بیمارستان به عنوان نظام اطلاعاتی تلقی می‌شود که می‌تواند تأثیر فراوان بر اثربخشی و کارایی مدیریت بیمارستان داشته باشد. نظام ارزیابی به عنوان یکی از مباحث مهمی است که در نظام مدیریت مورد تأکید فراوان قرار گرفته است. در این مقاله به ارزیابی ...  بیشتر

آشنایی با رویکرد مدیریت فرایند کسب و کار در سازمان‌های بهداشتی و درمانی

محمدحسین یارمحمدیان؛ حسین ابراهیمی‌پور؛ فرزانه دوستی

دوره 9، شماره 7 ، اسفند 1391، ، صفحه 1123-1131

چکیده
  تغییرات روزافزون محیط و پیشرفت سریع تکنولوژی، تطابق سازمان‌های بهداشتی و درمانی را در جهت ایجاد تغییرات مناسب، الزامی ساخته است. در قلمرویی مانند بهداشت و درمان، تیم درمان ملزم به تبعیت از قوانین و دستورالعمل‌های زیادی هستند که این امر منجر به کاهش آزادی عمل، نداشتن قدرت و اختیار کافی برای سازمان‌دهی مجدد فرایندها و حذف فعالیت‌های ...  بیشتر