بررسی سطح کیفیت خدمات مراقبتی ارایه شده برای بیماران مبتلا به پرفشاری خون در پاکدشت

مصطفی محمدی؛ اباسط میرزایی

دوره 18، شماره 1 ، اردیبهشت 1400، ، صفحه 27-32

https://doi.org/10.22122/him.v18i1.4271

چکیده
  مقدمه: یکی از کارکردهای اصلی نظام سلامت، ارایه خدمات باکیفیت می‌باشد. رضایت مشتری در قلب هر سازمانی وجود دارد و هدف نهایی هر استراتژی سازمانی به شمار می‌رود. رضایتمندی بیمار، مفهومی است که امروزه اهمیت بسیار ویژه‌ای در مراقبت‌های پزشکی یافته است و در فرایند مراقبت بهداشتی- درمانی نقش مهمی را ایفا می‌کند. سنجش کیفیت خدمات، پیش‌شرط ...  بیشتر

رتبه‌بندی بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر‌ اساس ابعاد کیفیت خدمات بهداشت و درمان با استفاده از رویکرد ترکیبی (Fuzzy AHP - TOPSIS)

هادی بالوئی جام خانه؛ سعیده کتابی؛ مهدی پور مصطفی خشکرودی

دوره 10، 7 (ویژه‌نامه‌ی چالش‌های سیاسی اقتصادی در مدیریت سلامت) ، اسفند 1392، ، صفحه 901-911

چکیده
  مقدمه:امروزه کیفیت خدمت از مهم‌ترین جنبه‌های مدیریتی سازمان‌های خدماتی هستند و مشتری محوری، استراتژی اول تمام سازمان‌های دنیا به شمار می‌روند. این تحقیق سعی داشته تا با تبیین شاخص‌های مؤثر در کیفیت خدمات بهداشت و درمان و با استفاده از رویکرد ترکیبی Fuzzy AHP - TOPSIS به رتبه‌بندی بیمارستان‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بپردازد. ...  بیشتر

تحلیل عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات دندان‌پزشکی‌ها با استفاده از ابزار‌های تلفیقی کانو و فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی

مهسا قندهاری؛ جواد خزائی پول؛ امید بهارستان

دوره 10، 7 (ویژه‌نامه‌ی چالش‌های سیاسی اقتصادی در مدیریت سلامت) ، اسفند 1392، ، صفحه 941-954

چکیده
  مقدمه: یکی از معیار‌های ارزشیابی که در بیمارستان‌ها، مؤسسات درمانی و مطب‌های دندان‌پزشکی در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است، ارزشیابی براساس کیفیت خدمات می‌باشد. هدف از این مطالعه تحلیل و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات دندان‌پزشکی‌ها از دیدگاه مشتریان بوده است. روش بررسی: روش این پژوهش از نوع تحلیلی و مبتنی بر ابزار‌های ...  بیشتر

تعیین ترکیب بهینه‌ی مشتریان بر مبنای الگوی Kano و با استفاده از برنامه‌ریزی آرمانی– با مطالعه‌ی موردی در بیمارستان الزهرای (س) اصفهان

آرش شاهین؛ محمود احمدی آذر

دوره 9، شماره 4 ، مهر و آبان 1391، ، صفحه 525-538

چکیده
  مقدمه: امروزه سازمان‌ها برای بیشینه کردن سود و کمینه کردن هزینه، مشتریان را بخش‌بندی می‌کنند، اما برای سرمایه‌گذاری بر روی توسعه‌ی کالاها و خدمات نیاز است تا علاوه بر بخش‌بندی، ترکیب بهینه‌ی آن‌ها و یا به عبارت دیگر، تعداد یا درصد مشتریان در هر بخش مشخص شود. بنابراین هدف این مقاله، ارایه‌ی روشی برای تعیین ترکیب بهینه‌ی مشتریان ...  بیشتر