بررسی تطبیقی سامانه‌های مدیریت نشریات ادواری مجلات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بر اساس مؤلفه‌های کاربردپذیری

امیرمحمد مظفری وانانی؛ رسول نوری؛ اکبر حسن‌زاده؛ علیرضا رحیمی

دوره 17، شماره 1 ، اردیبهشت 1399، ، صفحه 14-20

https://doi.org/10.22122/him.v17i1.4061

چکیده
  مقدمه: به دلیل توسعه کاربردپذیری سامانه‌های مدیریت نشریات ادواری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که از پرمخاطب‌ترین سامانه‌های دانشگاهی به شمار می‌روند و همچنین، عدم وجود مطالعات مرتبط، پژوهش حاضر با هدف تعیین هشت مؤلفه کاربردپذیری سیستم‌ها و مقایسه سامانه‌ها در این حوزه انجام شد.روش بررسی:‌ جامعه این مطالعه توصیفی- پیمایشی را ...  بیشتر

ارایه مدل جامع عوامل اجتماعی مؤثر در اتخاذ سیستم‌های اطلاعاتی پایدار در مراکز خدمات درمانی

حسین صیادی تورانلو؛ سلیم کریمی تکلو؛ سجاد رحیمی آشجردی

دوره 15، شماره 2 ، تیر 1397، ، صفحه 76-82

https://doi.org/10.22122/him.v15i2.3464

چکیده
  مقدمه: مراکز خدمات درمانی با اتخاذ سیستم‌های اطلاعاتی پایدار SIS (Sustainable Information Systems)، امکان تحقق پایداری اجتماعی را کسب می‌کنند. تحقیق حاضر با هدف شناسایی و مدل‌سازی عوامل مؤثر در اتخاذ سیستم‌های اطلاعاتی توسط مراکز خدمات درمانی انجام گردید.روش بررسی: این پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی و از جمله تحقیقات کاربردی بود. جامعه آماری از دو ...  بیشتر

شناسایی و تحلیل موانع اجرای دوراپزشکی در ایران

محسن شفیعی نیکابادی؛ گلایول صفوی جهرمی

دوره 12، شماره 3 ، شهریور 1394، ، صفحه 298-305

چکیده
  مقدمه: دوراپزشکی استفاده از فن‌آوری اطلاعات برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و روش‌های درمان از راه دور در حوزه پزشکی می‌باشد، اما این فن‌آوری هنوز جایگاه مناسبی در ایران ندارد. هدف این تحقیق این بود که موانع موجود برای اجرای دوراپزشکی در ایران را مورد  تحلیل قرار دهد.روش بررسی: این تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و هم‌چنین جزء پژوهش‌های ...  بیشتر

عوامل مؤثر بر پذیرش استراتژی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در بیمارستان‌های شهر مشهد

فریبرز رحیم نیا؛ حنظله زینوند لرستانی؛ شیرین فیض محمدی

دوره 11، شماره 1 ، اردیبهشت 1393، ، صفحه 88-98

چکیده
  مقدمه: امروزه به‌عنوان یک واحد کسب ‌و کار، سازمان‌های بهداشتی و درمانی بیش‌تر از دیگر صنایع نیازمند مدیریت ارتباط با مشتری با استانداردهای بالا می‌باشند. این پژوهش با دیدگاهی سازمانی جهت شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در بیمارستان‌ها شکل گرفته است. روش‌ بررسی: پژوهش حاضر از حیث روش جمع‌آوری اطلاعات ...  بیشتر

عناصر اطلاعاتی مورد استفاده در مراکز دندانپزشکی تابعه‌ی دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران و ارایه‌ی مجموعه داده‌های پیشنهادی در سطح ملی

اعظم السادات حسینی؛ حمید مقدسی؛ معصومه نقویان

دوره 8، شماره 6 ، بهمن و اسفند 1390، ، صفحه 872-883

چکیده
  مقدمه: ارایه‌ی خدمات درمانی در بیماری‌های دهان و دندان، مشکلات دندانی و فکی بسیار گران قیمت می‌باشد. به منظور کنترل و پیشگیری بیماری‌های دهان و دندان، تسهیل فرایند ممیزی بالینی، تضمین درمان صحیح و مطمئن و نیز تأمین اهداف اداری، مالی،‌ پژوهشی و قانونی به داده‌های صحیح، جامع و دقیق نیاز است، که این داده‌ها باید به نحو مطلوب مدیریت ...  بیشتر