شبیه‌سازی سیستم ترخیص با رضایت شخصی بیماران بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی خاتم‌الانبیا (ص) تهران

زهرا شوندی؛ سید مجتبی سجادی؛ رویا سلطانی

دوره 17، شماره 2 ، تیر 1399، ، صفحه 54-59

https://doi.org/10.22122/him.v17i2.4054

چکیده
  مقدمه: از جمله شاخص‌های اصلی ارزیابی کیفیت خدمات در مراکز درمانی، مدت زمان انتظار بیماران است. طولانی شدن فرایند درمان می‌تواند سبب شود که بیماران سیستم را قبل از اتمام درمان و با رضایت شخصی ترک نمایند. هدف از انجام پژوهش حاضر، زمان‌سنجی و مدل‌سازی خدمات یک مرکز اورژانس و بهبود فرایند درمان با استفاده از شبیه‌سازی گسسته- پیشامد ...  بیشتر

رتبه‌بندی علل ترخیص با رضایت شخصی بیماران با رویکرد تحلیل سلسله مراتبی فازی

روح الله عسکری؛ سیدمحمد عرب فراشاهی؛ فاطمه افضلی؛ فاطمه سپاسه

دوره 12، شماره 5 ، دی 1394، ، صفحه 557-566

چکیده
  مقدمه: ترخیص با رضایت شخصی که یکی از معضلات سیستم درمان در کشورهای جهان در پی نارضایتی بیماران؛ فراگیر است، موجب رکود کارها و وضعیت نامناسب مالی مراکز درمانی شده است. هدف مطالعه حاضر، اولویت‌بندی علل ترخیص با رضایت شخصی بیماران مراجعه‌کننده به بیمارستان‌های آموزشی شهرستان یزد، بوده است.روش بررسی: این مطالعه از نوع مقطعی، تحلیلی ...  بیشتر

عوامل مؤثر بر پرداخت نقدی در بیمارستان های ایران: مطالعه موردی شهرتبریز

حسین پناهی؛ فیروز فلاحی؛ پرویز محمدزاده؛ علی جنتی؛ محمدرضا نریمانی؛ لاله صباغی زاده

دوره 11، شماره 2 ، تیر 1393، ، صفحه 199-207

چکیده
  چکیده یکی از اهداف تدابیر مراقبت­های بهداشتی و درمانی و برنامه­های مربوط به آن­ها، ارتقاء و بهبود شرایط زندگی است. مناسب­ترین هدف برای خدمات بهداشتی و درمانی دسترسی یکسان مردم به خدمات ذی­ربط می باشد. یکی از موانع دسترسی، بالا بودن هزینه­های خدمات درمانی و بار مالی این هزینه­ها بر دوش خانوار است. نگرانی در مورد افزایش هزینه­های مراقبت­های ...  بیشتر

رضایت بیماران از خدمات و تسهیلات ارایه شده در بیمارستان‌های آموزشی شهر اصفهان، از لحظه‌ی پذیرش تا ترخیص

سعید کریمی؛ یوسف مسعودیان؛ مریم یعقوبی؛ محسن حسینی؛ جمیل صادقی‌فر

دوره 9، شماره 6 ، اسفند 1391، ، صفحه 780-785

چکیده
  مقدمه: پیمایش‌‌های رضایتمندی بیمار می‌تواند داده‌های ارزشمندی برای ارزیابی وضعیت موجود، آگاهی از کم و کیف برنامه‌های ارتقای فرایند و بهبود کیفیت در اختیار مدیران و سیاست‌گذاران بیمارستانی قرار دهد. با توجه به ضرورت توجه به نیاز‌های بیماران و تلاش در جهت تأمین رضایتمندی آنان، پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان رضایت بیماران از ...  بیشتر

ممیزی بالینی ترخیص با رضایت شخصی در بیمارستان دکتر صولتی ارومیه

محمد حسین یارمحمدیان؛ فرخ مجاهد؛ رضا قلی وحیدی؛ کمال قلی پور؛ آزاد شکری؛ وحید راثی

دوره 9، شماره 7 ، اسفند 1391، ، صفحه 1006-1016

چکیده
  مقدمه: یکی از مشکلاتی که در پی نارضایتی بیماران ایجاد می‌شود، ترخیص بدون توصیه پزشک است که علاوه بر موانعی که در روند درمان بیماری ایجاد می‌کند، بیمارستان‌ها را هم با مشکلات اساسی مواجه می‌کند. هدف این مطالعه، تعیین فاکتورهای ترخیص با رضایت شخصی و انجام مداخلات مناسب و امکان‌‌‌‌‌‌پذیر جهت کاهش آن در بیمارستان مورد مطالعه ...  بیشتر

میزان آگاهانه بودن امتناع از درمان در بیمارستان‌های آموزشی شهر کاشان

مهرداد فرزندی‌پور؛ عباس شیخ طاهری؛ منیره صادقی جبلی

دوره 9، شماره 5 ، آذر و دی 1391، ، صفحه 646-654

چکیده
  مقدمه: بیماران بر اساس حق استقلال فردی می‌توانند پس از دریافت اطلاعات کامل، آگاهانه و داوطلبانه از درمان یا ادامه‌ی آن امتناع نمایند. این پژوهش با هدف شناسایی دلایل امتناع از درمان، میزان امتناع و آگاهانه بودن امتناع از درمان انجام شد. روش بررسی: این مطالعه از نوع توصیفی- مقطعی بود. جامعه‌ی پژوهش تمامی 135 بیمار امتناع کننده ...  بیشتر

عوامل تأثیرگذار بر میزان ترخیص بر خلاف توصیه‌ی پزشک در بیمارستان نمازی شیراز

زهرا کاوسی؛ ناهید حاتم؛ هادی حیاتی آ ب باریک؛ محسن بیاتی؛ جاوید نعمتی

دوره 9، شماره 4 ، مهر و آبان 1391، ، صفحه 448-456

چکیده
  مقدمه: رضایت بیمار موضوعی است که امروزه در صنعت سلامت توجه فزاینده‌ای را به خود جلب نموده است. ترخیص با رضایت شخصی را می‌توان یکی از نشان‌گرهای عدم رضایت بیماران در نظر گرفت که بر درمان بیماری اثرات منفی دارد و موجب افزایش هزینه‌های بیمارستان می‌گردد، در این راستا پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر ترخیص بر خلاف توصیه‌ی پزشک ...  بیشتر